dissabte, 28 de juliol del 2012

07.- Crear un àlbum de Picasa

COM ES CREA UN ÀLBUM DE PICASA?
Vam aprendre com insertar un àlbum de Picasa al nostre bloc, però... com es crea un àlbum?

 1.- En primer lloc he d'entrar a la plana de Picasa amb les contrasenyes i clicar al botó "Càrrega".

 2.- Em sortirà una pantalla on he de posar el nom que vulgui posar-li a aquest àlbum...
 3.- ...i clico a la part central on diu "Selecciona fotos de l'equip".
 4.- Llavors navego per les diferents carpetes del meu ordinador o de la càmara de fotos o del meu llapis de memòria o d'un CD... Vaig clicant i seleccionant les fotos que vull posar al meu àlbum de Picasa. Després clico "Obrir" i se'm carreguen a l'àlbum.
 5.- Quan ja tinc les fotos carregades, clico on diu "Les meves fotografies". Així sortiré d'aquest àlbum que acabo de crear i veuré tots els àlbums que tinc.
 6.- Llavors veuré l'àlbum que acabo de crear. Una de les seves fotos és la que ha quedat com a portada d'aquest àlbum, em surt el seu nom, la data de creació, el número de fotos que el composen i el dibuixet d'un candau (indica que l'àlbum només es pot veure amb contrasenya). ÉS MOLT IMPORTANT AQUEST PAS PERQUÈ SI NO ELS ALUMNES NO PODRAN VEURE AQUEST ÀLBUM. Ara entrarem dins de l'àlbum i n'editarem les propietats. Cliquem a la foto que m'indica que és l'últim àlbum que acabo de fer.
 7.- Ara anem a la part dreta de la pantalla i cliquem on diu "Edita".
 8.- En primer lloc obrim el quadre de "Visibilitat" i seleccionem "Públic al web" (que vol dir que el podrà veure tothom sense necessitar cap contrasenya i canviaràm el dibuixet del candau per un de la bola del món). En segon lloc podem tornar a canviar el títol de l'àlbum.
Finalment cliquem a "Desa els canvis".

9.- Ara ja tenim el nostre àlbum creat. Hi ha un lloc on diu "Accions" on podem fer vàries coses (si voleu les podeu investigar i/o provar):
  • "Propietats de l'àlbum": és el lloc on acabem de dir-lil que sigui públic i li hem posat el nom.
  • "Portada de l'àlbum": triem quina de les fotos de l'àlbum volem que sigui la de portada.
  • "Llegendes": ens permet posar un peu de foto a cadascuna de les fotos.
 10.- També hi ha l'opció "Organitza" que hem permet reordenar les fotos arrossegant-les amb el ratolí.


11.- Quan ja tinc el meu àlbum creat, si vull insertar-lo al bloc he de fer-ho com vam aprendre a la lliçó anterior.

12.- Quan acabo de treballar amb el Picasa he de sortir-ne. Si no ho faig el següent que utilitzi aquell ordinador podria entrar dintre dels meus àlbums i esborrar-los o manipular-los.
Per tant he d'anar a dalt a la dreta on hi ha el meu nom d'usuari "cimioms@gmail.com" i clicar "Surt"





EXERCICI
Ja us ho podeu imaginar, oi? Creeu un petit àlbum Picasa (màxim 4 fotos).
Al setembre us passaré un programa que tenim a l'escola que permet reduir el volum de les fotos (és a dir, reduir-ne la resolució perquè no ocupin tant i es descarreguin més de pressa) però com que ara ho haureu de fer amb fotos sense reduir i això alenteix una mica el procés, per això us dic que no hi poseu més de 4 fotos.
Doncs bé, decidiu quines 3-4 fotos voleu compartir. Les pugeu a un àlbum Picasa (sobretot no oblideu editar-ne les propietats fent que l'àlbum sigui "Públic al web") i llavors feu una notícia que estigui relacionada amb aquelles fotos que, evidentment, al final tindrà l'àlbum Picasa insertat.
O sigui que la notícia que farem haurà de tenir totes les característiques que hem après (però que fa dies que no utilitzem... ens en recordarem de tot??): títol, text, foto, etiquetes (les 2 de sempre), un enllaç (que funcioni) i un àlbum de Picasa original (que haurem de crear prèviament) insertat.

Si sabeu fer això, ja estareu a un nivell en que molta gent pensarà que sou unes cracks i en sabeu moltíssim i podreu fer cursets i resoldre dubtes i anomenar als altres "novatillos" i "novatilles". ;-) (però heu de dir que ho vau aprendre en un curset que us va costar una pasta amb un profe particular i així jo podré repetir el curset però cobrant ;-) )
I quan acabeu els deures, allò dels comentaris de sempre, OK?
I per qualsevol dubte, m'envieu un correu.

2 comentaris:

Rosa ha dit...

Profe, aquesta vegada com ho veus?

Carme ha dit...

Ufff!!!! Després de dues llargues hores, crec que he acabat els deures.
Un cop creat l'àlbum (Ja sé que hi ha més de 4 fotos!!! Si això m'ha de baixar la nota, en trec dues!!!!) he tingut seriosos problemes en la part de les propietats. No veia des d'on ho havia de fer. Provant i provant,a la fi ho he trobat.
Em perdo en coses ben tontes!!!
Bé profe, ja faràs la teva valoració.