dilluns, 16 de juliol del 2012

04.- Posar una imatge a una notícia

COM PODEM POSAR UNA IMATGE A UNA NOTÍCIA? 

1.- D'entrada seguim els passos que vam aprendre a l'última lliçó i, per insertar una imatge, cliquem aquesta icona.
2.- Se'ns obre aquest quadre i hem de clicar on diu "Tria els fitxers". Llavors busquem dintre de les nostres carpetes (al llapis de memòria, a un CD, al disc dur de l'ordinador...) i seleccionem la imatge que vulguem posar.
3.- La imatge s'anirà carregant i quan estigui a punt ens sortirà al requadre central.
Llavors hem de clicar "Afegeix la selecció".
4.- Finalment ens apareixerà la imatge dins del requadre on podem escriure el contingut de la notícia amb un submenú a sota amb diferents opcions. Normalment (si seguim l'estil de les notícies del bloc de Cicle Mitjà) li direm que volem la imatge en tamany "Petit" i "Alinea a l'esquerra", encara que podeu provar les altres opcions.
Després fem clic fora de la imatge, desapareix el submenú i podem escriure la notícia.
Podem arrossegar la imatge al lloc que vulguem de la notícia.
Podem tornar a fer aparèixer el submenú si tornem a fer un clic sobre la imatge.

EXERCICI:
Creeu una nova notícia.
Assegureu-vos que tingui títol (en el títol hi ha de sortir el vostre nom, per exemple "Notícia amb foto de la Rosa").
Afegiu-hi una imatge en mida petita i alineada a l'esquerra.
Redacteu un petit text de notícia relacionat amb la foto.
Poseu-hi les dues etiquetes ("curset" i la del vostre nom).
Publiqueu-la.
Per comunicar-nos que l'heu publicada, feu un comentari a aquesta notícia que jo he penjat.
Quan rebem les notificacions que una "novatilla" ha penjat una notícia amb foto, totes li fem un comentari de suport.
Som-hi!!

5 comentaris:

Carme ha dit...

Profe, tinc un problema!!! He fet els deures però em queden mal presentats.
Vaig fer un cortar i pegar amb el text i ara em queda el fons blanc.Hi ha alguna manera d'arreglar-ho? O és que es va copiar el format i ara el manté?
Si és així, l'escriuré de nou.

Rosa ha dit...

Hola Eladi,

Ja he publicat la notícia, però no sé per què l'última frase em queda dins d'un rectangle blanc!!

Rosa ha dit...

Hola de nou,

no he fet un cortar i pegar, ho he escrit tot jo soleta. Però ara he fet el que ens vas ensenyar per modificar el text,
A veure si me n'he sortit.

Carme ha dit...

Jo he eliminat altre cop la notícia perquè encara que copies al bloc de notes, com que debia tenir l'espai fet,em quedava igual de malament.
Ara he creat novament la notícia fent un cortar i pegar del test al bloc de notes i després he fet un copiar directament la imatge.
Sembla que ho he aconseguit!!!!
Yeaaaaaaa!!!!
Amb les vegades que he entrat i surtit del bloc i crear eliminar i modificar aquesta notícia, he fet un bon aprenentatge.
Ahhhh , i he posat bé les etiquetes sense esborrar ningú. Heu estat de sort.

Carme ha dit...

Disculpeu les faltes d'ortografia. És l'emoció!!!