dimarts, 31 de juliol del 2012

08.- Insertar un video de Youtube

COM INSERTAR UN VÍDEO DE YOUTUBE?
A internet podem trobar molts vídeos interessants que ens serveixin per il.lustrar alguna de les coses que treballem a classe. Agafar un d'aquests vídeos i insertar-lo dins d'una notícia al nostre bloc és MOLT FÀCIL. Anem pas a pas:

 1.- Anem al Youtube (http://www.youtube.com) i en el calaix que hi ha dalt de la plana escrivim les paraules de cerca que ens sembli que permetran trobar el video que busquem.

 2.- La web ràpidament em donarà un seguit de vídeos relacionats amb les paraules de cerca que jo li he posat i es tracta de seleccionar el que sembli que em pot ser més interessant.
 3.- Quan l'hem seleccionat se'ns obre una nova pàgina en la qual comença a reproduir-se el vídeo. Anem al requadre "Comparteix" per trobar el codi HTML que haurem d'insertar al nostre bloc.
 4.- Se'ns obre un nou requadre i busquem el botó "Insereix"
 5.- Ens surt el codi HTML, però per assegurar-nos que ens quedarà ben enquadrat en el nostre bloc podem personalitzar les mides. Anem al requadre "Personalitzat" i li posarem que volem 400 px d'amplada (l'alçada ja es posarà bé per defecte).
 6.- Ara ja tinc el codi HTML amb les mides adequades.
7.- Només he de posar-me sobre el codi HTML que quedarà seleccionat i copiar-lo.






8.- Finalment haurem d'enganxar aquest codi en la pestanya HTML que veiem quan estem redactant la nostra notícia (igual que vam fer per insertar l'àlbum de Picasa) i ja tindrem el video de Youtube insertat a la nostra notícia.







Mireu, jo anar fent, anar fent i se m'ha enganxat el vídeo de "Hey Jude" al final d'aquesta notícia.


EXERCICI
Feu una notícia en la qual hi haureu d'insertar un vídeo musical d'una cançó que us agradi. Per il.lustrar la notícia busqueu una foto d'aquell grup musical o cantant. Dins de la notícia feu un enllaç a la plana web d'aquell grup musical o cantant i no us deixeu res del que sempre hem de posar (títol, etiquetes...).
Després els comentaris i anar marxant.

5 comentaris:

Carme ha dit...

Començo a estar contenta!!!! Sense mirar els apunts he fet aquesta feina, encara que no sigui els deures: notícia, foto, enllaç i video.

Rosa ha dit...

Ho sento, no ho he pogut evitar. És el meu cantant preferit!!!!!!!!!!!!!

Carme ha dit...

Deures fets, mestre Eladi!!! Sense mirar cap apunt. Això comença a ser un èxit!!!!
Ara bé, la meva verborrea...sense comentaris. Em passo més estona pensant la notícia que fent el deure que ens poses.

Rosa ha dit...

Aquesta notícia l'he fet amb un temps récord !!! Estic millorant.
Ah! la música és del John Williams!
Bona oi?

Rosa ha dit...

Holaaaaaa, ja torno a ser a casa i m'ha vingut de gust penjar una notícia d'aquesta meravellosa ciutat, on estudiarà la Laia els propers 6 mesos. Us la recomano!!!

Ah, aprofito per dir-vos que tinc el hotmail bloquejat, no sé com ha passat, vaig intentar obrir-lo a Bèlgica el dia del meu sant i ja no em va deixar. He omplert un formulari per debloquejar-lo però m'han dit que encara puc estar uns dies fins que em torni a funcionar.

Fins aviat!!!!!