divendres, 13 de juliol del 2012

03.- Editar una notícia

COM PUC EDITAR UNA NOTÍCIA? 
Si resulta que he publicat una notícia i després m'adono que hi ha errors que hauria d'arreglar o vull afegir-hi alguna cosa o modificar res.
Com puc fer-ho??
Molt fàcil!!
1.- En primer lloc entro al bloc amb les contrasenyes i quan sóc dins de "Novatilles" busco en el quadre de l'esquerra l'opció "Escrits".


2.- Em sortirà la llista de totes les notícies que tinc al bloc. Si em poso sobre de la que m'interessa, a sota hi ha l'opció "Edita" (també "Visualització" i "Elimina").
3.- Quan he clicat "Edita" em sortirà la meva notícia i a sobre una llarga barra de botons que jo he separat en dos trossos (perquè si no quedaria una barra molt llarga i la mida hauria de ser molt petita i la Carme no ho llegiria... ;-)).
Aquests botons són semblants als d'un Word i em permeten canviar la mida i el color de la lletra, subratllar, posar en negreta o en cursiva, centrar o a liniar a la dreta o a l'esquerra, etc.

4.- Per exemple aquest és el quadre que us surt si cliqueu el botonet del "Color del text". Primer heu de tenir seleccionat el fragment de text que voleu canviar de color i després busqueu aquí quin color li voleu donar.
5.- I aquest és el quadre que surt si cliqueu el botonet del "Cos de lletra". Primer heu de tenir seleccionat el fragment de text que voleu canviar de mida i després busqueu aquí quina és la mida que voleu donar-li.





6.- I el mateix per subratllar, posar en negreta, etc.

EXERCICI 
(llegiu bé tots els passos i a veure si no us en deixeu cap).
  • Entreu dins d'aquesta notícia que esteu llegint ("Editar una notícia") i en el fragment de text que trobareu assignat al final d'aquest exercici feu-hi unes quantes modificacions de color de text, mida del text, subratllat, negreta, cursiva, etc. (les que us doni la gana, no cal que feu les mateixes que he fet jo en el meu fragment perquè tinguéssiu un exemple)
  • Afegiu-hi l'etiqueta del vostre nom a les etiquetes de la notícia.
  • Guardeu tots els canvis i publiqueu la notícia amb les modificacions.
  • Feu un comentari a aquesta mateixa notícia indicant que ja heu fet els deures.
  • Quan rebeu el correu indicant que una "novatilla" ha fet els deures, feu-hi un altre comentari per fomentar el feedback i el bon rotllo entre les "novatilles".

TEXTOS ASSIGNATS:
ELADI: Tradicionalment s'anomenava aprenent aquella persona que es formava en algun art o ofici. Durant les edats medieval i moderna prèviament calia haver estat aprenent per tal que després es pogués tenir un taller propi i per exercir de mestre artesà. Avui dia l'aprenentatge en el cicles de formació professional per a oficis diversos es fa amb la figura del becari per fer pràctiques d'estudis d'un nivell superior. El terme també s'utilitza de vegades per referir-se a un novell, un principiant.

CARME: Tradicionalment s'anomenava aprenent aquella persona que es formava en algun art o ofici. Durant les edats medieval i moderna prèviament calia haver estat aprenent per tal que després es pogués tenir un taller propi i per exercir de mestre artesà. Avui dia l'aprenentatge en el cicles de formació professional per a oficis diversos es fa amb la figura del becari per fer pràctiques d'estudis d'un nivell superior. El terme també s'utilitza de vegades per referir-se a un novell, un principiant.

ROSA: Tradicionalment s'anomenava aprenent aquella persona que es formava en algun art o ofici. Durant les edats medieval i moderna prèviament calia haver estat aprenent per tal que després es pogués tenir un taller propi i per exercir de mestre artesà. Avui dia l'aprenentatge en el cicles de formació professional per a oficis diversos es fa amb la figura del becari per fer pràctiques d'estudis d'un nivell superior. El terme també s'utilitza de vegades per referir-se a un novell, un principiant.


ANNA: Tradicionalment s'anomenava aprenent aquella persona que es formava en algun art o ofici. Durant les edats medieval i moderna prèviament calia haver estat aprenent per tal que després es pogués tenir un taller propi i per exercir de mestre artesà. Avui dia l'aprenentatge en el cicles de formació professional per a oficis diversos es fa amb la figura del becari per fer pràctiques d'estudis d'un nivell superior. El terme també s'utilitza de vegades per referir-se a un novell, un principiant.

YUNI: Tradicionalment s'anomenava aprenent aquella persona que es formava en algun art o ofici. Durant les edats medieval i moderna prèviament calia haver estat aprenent per tal que després es pogués tenir un taller propi i per exercir de mestre artesà. Avui dia l'aprenentatge en el cicles de formació professional per a oficis diversos es fa amb la figura del becari per fer pràctiques d'estudis d'un nivell superior. El terme també s'utilitza de vegades per referir-se a un novell, un principiant.


PIETAT: Tradicionalment s'anomenava aprenent aquella persona que es formava en algun art o ofici. Durant les edats medieval i moderna prèviament calia haver estat aprenent per tal que després es pogués tenir un taller propi i per exercir de mestre artesà. Avui dia l'aprenentatge en el cicles de formació professional per a oficis diversos es fa amb la figura del becari per fer pràctiques d'estudis d'un nivell superior. El terme també s'utilitza de vegades per referir-se a un novell, un principiant.

TERESA: Tradicionalment s'anomenava aprenent aquella persona que es formava en algun art o ofici. Durant les edats medieval i moderna prèviament calia haver estat aprenent per tal que després es pogués tenir un taller propi i per exercir de mestre artesà. Avui dia l'aprenentatge en el cicles de formació professional per a oficis diversos es fa amb la figura del becari per fer pràctiques d'estudis d'un nivell superior. El terme també s'utilitza de vegades per referir-se a un novell, un principiant.

11 comentaris:

Rosa ha dit...

Profe de l'alumna repelent, no sabia com fer-ho per guardar i he premut actualitza. Ho he fet bé?
Gràcies.

Eladi ha dit...

Rosa, ho has fet MOLT BÉ... REQUETEBÉ!! I evidentment l'opció "Actualitza" era la correcta quan volem que una notícia que ja estava publicada, segueixi publicada i "actualitzada" amb els canvis que hi hem fet.
Els apunts eren incomplets però la lògica i la intuïció t'han funcionat a la perfecció.

Eladi ha dit...

Yuni!!!
Arribes l'última i has posat el turbo i ja t'has posat al dia...
Aparteu les criatures!!!
Eladi

Carme ha dit...

Ai, que em quedo enrere!!!! Demà faré els deures. ho prometo.

Carme ha dit...

Ja he fet els deures. A veure si aquest cop no m'he descuidat res i ho he fet tot bé.

Eladi ha dit...

Molt bé, Carme.
Crec que sense voler has tret les etiquetes de la Yuni i la Rosa, però ja les he tornades a posar.
A part d'això, tot molt bé... Devies estar inspirada per la teva onomàstica... felicitats!!
Demà la seguent lliçó.

Carme ha dit...

Tens raó. En el requadre de les etiquetes he esborrat les que hi havia escrites i he escrit les meves. Ja veig que no ho he fet bé. He d'afegir-hi les meves encara que n'hi hagin que no em corresponguin? Mira que sóc dura de mollera,eh!!!

Eladi ha dit...

Carme, per aprendre les coses s'ha d'anar provant i de tant en tant fem algun error... només faltaria!! La sort de fer aquest curset és que ens podem anar torbant amb cosetes que no surtin bé i així, quan haguem de posar les notícies dels nanos durant el curs.. ja haurem fet aquest aprenentatge i ens sentirem molt més segures.
Endavant amb el curset!

anna ha dit...

He fet el segon exercici!

anna ha dit...

Em sembla que era el tercer... de totes maneres, vaig fent.

Eladi ha dit...

Molt bé, Anna.
PROGRESSES ADEQUADAMENT!!
Eladi